Kuvassa Helene Schjerfbeckin teos Atsalea vuodelta n. 1910.
Helene Schjerfbeck, Atsalea n. 1910. Riihimäen taidemuseo, Tatjana ja Pentti Wähäjärven kokoelma.

Riihimäki-päivänä 11.9. Riemu-museoissa tarjolla kakkukahvit klo 13 alkaen

Riihimäen kaupunginmuseo ja Riihimäen taidemuseo yhdistivät tilansa ja toimintonsa vuoden 2024 alussa osoitteessa Temppelikatu 8 ja museoiden yhteiseksi nimeksi valittiin Riemu-museot.

Yhdistymisen kunniaksi Riemu-museot tarjoavat kävijöilleen kakkukahvit Riihimäki-päivänä klo 13 alkaen. Kakkua on tarjolla 100:lle ensimmäiselle niin kauan kuin sitä riittää. Lisäksi taidemuseon Helenen Salongissa -näyttelyssä ja kaupunginmuseon Antrea-näyttelyssä on paikalla oppaat vastaamassa kävijöiden kysymyksiin klo 13−14. Riemu-museoihin on vapaa pääsy koko päivän ajan.

Nyt ehtii vielä tutustua myös taidemuseon näyttelyihin Aino-Maija Metsola −  kankaita, kuvituksia ja teoksia ja Kahdet kasvot − Taiteilijoiden omakuvia sekä kaupunginmuseon näyttelyyn Visiittikortteja − Visiittikorttikuvia kaupunginmuseon kokoelmista. Näyttelyt päättyvät sunnuntaina 15.9.2024.

Riemuun esille tulevaa kaupunginmuseon uutta perusnäyttelyä suunnitellaan parhaillaan. Mitä sinä haluaisit nähdä uudessa perusnäyttelyssä? Vastaa kyselyyn Riemussa Riihimäki-päivänä ja osallistu arvontaan. Kaikkien kyselyyn vastanneiden kesken arvotaan Museokortti.